Werken in ‘de Flow’
Shop Academy heeft een leermethode ontwikkeld waardoor verkopers in ‘flow’ komen, dat heerlijke gevoel van ergens helemaal in op gaan, de tijd vergeten. Een flow van; met plezier naar het werk gaan, met passie en inspiratie klanten in de watten leggen.
Blokkades zijn verleden tijd
Shop Academy werkt vanuit het beeld dat mensen die in winkels werken "mensen mensen" zijn; andere mensen willen helpen, nuttig voor ze willen zijn, met ze kunnen verbinden. In de praktijk komt dat beeld niet altijd overeen.
Hoe verkopers over zichzelf denken, over hun collega’s, over hun klanten, over het bedrijf waarvoor ze werken, bepaalt hun gedrag, hoe ze er mee omgaan. Door dat gedrag kunnen blokkades in de verbinding ontstaan waardoor het lijkt of een verkoper niet goed past bij de klant, het team of het bedrijf. Blokkades verstoren relaties, ondanks dat verkopers van nature het beste met klanten voorhebben. De Flow methode is een werkwijze die verkopers leert om blokkades in zichzelf op te heffen.
Positiviteit, transparantie en helderheid
Door te werken vanuit de Flow methode komen verkopers midden in hun kracht te staan, presteren ze op de top van hun kunnen, voelen ze zich gelukkiger, zelfverzekerder en meer voldaan. Klanten worden spontaan en bewust geholpen, krijgen oprechte aandacht, kopen, en komen graag naar jouw winkel terug.
De Flow methode koppelt talent-analyse aan organisatie-analyse waaruit intrinsieke leerwensen ontstaan en om maat gemaakte ‘Ga voor Goud’ interventies, passend bij jouw bedrijfscultuur en opgedane kennis. Die interventies zijn online of face tot face middels video E-video learning, (zoom) coaching ‘on the job’ en groepstraining.